sobota, 2 sierpnia 2008

Nazwy stadionów

Poprawiłem już wszystkie polskie drużyny z "czystej" bazy danych (pozmieniałem nazwy, dodałem daty utworzenia, stadiony, zmnieniłem współrzędne miast itd.), jednak nurtuje mnie sprawa stadionów. W FM-ie nazwa stadionu występuje w dwóch kontekstach:
  1. W informacjach o klubie.
  2. W newsie: drużyna X podejmie zespół Y na stadionie Z.
I tutaj robi się problem, bowiem w 1 przypadku nazwa stadionu podana jest w mianowniku (Stadion: Miejski), jednak w opcji nr 2 nazwa stadionu występuje w formie przymiotnikowej (na stadionie Miejskim). Jako, że w edytorze możemy wpisać tylko jedną nazwę, będę wpisywał po prostu ulicę, na której mieści się konkretny obiekt. Np. w przypadku Orląt Łuków grających na Stadionie Miejskim w Łukowie lepiej będzie jak wpiszę Stadion: przy ul. Warszawskiej. Oczywiście, jak np. w przypadku stadionu Tura Turek, jego nazwa - 1000-lecia, jest uniwersalna. To na razie wszystko gwoli wyjaśnienia.

Interesuje mnie, jak podchodzicie do skróconych nazw stadionów, np. GOSiR Arki Gdynia? W bazie patcha 7.0.2 taka nazwa widnieje, jednak czy dobrze jest powiedzieć: Arka Gdynia podejmie Zagłębie Lubin na stadionie GOSiR. Prędzej - GOSiR-u. Poprawiać to na stadion przy ul. Olimpijskiej czy zostawić tak jak jest?

5 komentarzy:

Ylv pisze...

Pisz tak, jak się stadion nazywa. Nic nie kombinuj.

Jedynie proszę cię, żebyś nazwał stadion Unii Tarnów: "Jaskółcze Gniazdo". Dobrze?

Sk8ter pisze...

Tylko, że w grze to się będzie walić.
Brda Przechlewo zagra dzisiaj na stadionie Miejski.... To się trochę kupy nie trzyma :/.

Co do Unii Tarnów to na 90minut.pl mamy: Miejski, ul. Traugutta. Nie spotkałem się ani na stronie Unii, ani w skarbach kibica z nazwą "Jaskółcze Gniazdo". Musi być wszystko oficjalne :).

Ylv pisze...

Bo tak, my kibice Unii, nazywamy nasz stadion ;]

Sk8ter pisze...

No sory, ale daję tylko oficjalne nazwy :)

Anonimowy pisze...

I dlatego w bazie jest "Stadion Miejski", a nie "Miejski".